Er zijn op dit moment geen storingen bekend.

Opgeloste storingen:

Storing internetverkeer NL-IX 21-09-2018:
21-09-2018 11:45 uur - Onze engineers melden dat er kortstondige onderbrekingen zijn geweest op een gedeelte van het internetverkeer bij NL-IX. Engineers van NL-IX heeft de storing in onderzoek. Hierdoor kunnen verbindingen tijdelijk wegvallen en telefoongesprekken niet werken.
21-09-2018 11:55 uur - Het internetverkeer is omgeleid waardoor de storing is weggenomen. Verbindingen behoren weer normaal te functioneren. Indien er zich toch nog problemen voordoen vragen wij u contact op te nemen met Bunt ICT B.V.

Storing internet en telefonie X2Com 22-11-2017:
22-11-2017 15:00 uur - Op dit moment hebben meerdere klanten problemen met hun internetverbinding van X2Com, zodra we meer informatie hebben melden we dit.
22-11-2017 15:15 uur - X2Com meldt dat de problemen verholpen zijn en de verbindingen langzaam weer op komen, onze monitoring geeft ondertussen geen problemen meer aan bij klanten welke monitoring bij ons afnemen.

Storing Office 365 20-09-2017:
20-09-2017 08:26 uur - Microsoft meldt een storing waarbij sommige klanten niet via webmail of Outlook in kunnen loggen. Microsoft engineers werken aan een oplossing. Volgende update rond 11:00 uur.
20-09-2017 10:22 uur - Microsoft engineers hebben een defect subnet gedetecteerd en routeren het verkeer om naar gezonde subnets. Omdat dit de afgelopen dagen ook voorkwam werkt men nu aan een lange termijn oplossing van deze problemen. Volgende update voor deze oplossing 21-09-2017 rond 10:00 uur.
21-09-2017 08:34 uur - Microsoft heeft een lange termijn oplossing gemaakt en geïmplementeerd, dit lijkt de problemen op te lossen. Engineers monitoren de services de komende uren om zeker te weten dat alle problemen verholpen zijn.
21-09-2017 13:37 uur - De lange termijn oplossing werkt zoals bedoeld. Microsoft engineers finetunen de instellingen de komende uren om de services zo stabiel en snel mogelijk te laten werken. Daarnaast blijft men actief de services monitoren. Volgende update rond 23:00 uur.
21-09-2017 23:00 uur - De storing is volledig verholpen en de gemaakte reparatie blijkt goed te werken. Hiermee is de storing tot een einde gekomen.

Storing Office 365 19-09-2017:
19-09-2017 12:02 uur - Microsoft meldt een storing waarbij sommige klanten niet via webmail of Outlook in kunnen loggen. Microsoft engineers werken aan een oplossing. Volgende update rond 15:30 uur.
19-09-2017 15:23 uur - Microsoft engineers hebben een defect subnet gedetecteerd en routeren het verkeer om naar gezonde subnets. Volgende update rond 17:00 uur.
19-09-2017 16:52 uur - Microsoft meldt dat het routeren van het verkeer gelukt is en na monitoren alles weer correct blijkt te werken. Hiermee zijn de problemen opgelost.

Storing Office 365 18-09-2017:
18-09-2017 09:20 uur - Microsoft meldt een storing waarbij sommige klanten niet via webmail of Outlook in kunnen loggen. Microsoft engineers werken aan een oplossing.
18-09-2017 11:15 uur - Microsoft engineers hebben het slecht werkende gedeelte van het netwerk gevonden en routeren nu verkeer via andere subnets om de problemen te verminderen. Ondertussen onderzoekt men verder wat de oorzaak is van de problemen. Men verwacht rond 12:30 uur een nieuwe update te kunnen geven over de voortgang van dit probleem.
18-09-2017 12:19 uur - Microsoft meldt dat het routeren van het verkeer gelukt is en alles weer naar behoren werkt. De uiteindelijke reden betrof een uitval van een subnet van het Office 365 netwerk.

Storing (hosted) VoIP 09-08-2017:
09-08-2017 08:15 uur - Een toeleverancier van X2Com ondervindt een grote storing in hun netwerk waardoor gesprekken kunnen hakkelen en wegvallen, engineers van de toeleverancier werken hard aan een oplossing.
09-08-2017 10:15 uur - Klanten melden dat de gesprekken weer normaal klinken, we wachten nog op een definitieve afmelding van de storing vanuit de leverancier.
09-08-2017 11:18 uur - X2com meldt dat de storing definitief is opgelost door de toeleverancier rond 10:10 uur.

Storing hosted VoIP centrale 13-07-2017 t/m 19-07-2017:
13-07-2017 11:20 uur - X2com ondervind op één hosted VoIP centrale problemen met wegvallende verbindingen na meldingen klanten Bunt ICT, onderzoek loopt.
13-07-2017 17:15 uur - Er is een aanpassing doorgevoerd op de getroffen server, X2com verwacht hiermee de problemen op te lossen.
14-07-2017 11:55 uur - Klanten melden opnieuw problemen bij Bunt ICT, na doorgifte aan X2com bevestigen zij dit ook te zien, onderzoek opnieuw ingezet.
14-07-2017 14:05 uur - X2com heeft een nieuwe aanpassing doorgevoerd, engineers blijven actief monitoren.
14-07-2017 14:30 uur - Engineers melden dat het probleem na de aangebrachte aanpassing nog geen oplossing heeft geboden, in het weekend zal er actief aan een oplossing gewerkt worden.
17-07-2017 14:30 uur - Na intern overleg binnen X2com is er een aanpassing gedaan welke het probleem definitief zou moeten oplossen, het probleem lijkt zich nu te stabiliseren, blijkt dit afdoende dan worden de overige servers 18-07-2017 in de ochtend gepatched.
18-07-2017 09:00 uur - De problemen lijken zich uit te breiden naar de andere Hosted VoIP centrales, men monitort de eerst getroffen centrale actief en zal indien het definitief oplost lijkt de aanpassing doorvoeren op de overige servers.
18-07-2017 10:45 uur - Het probleem treed opnieuw op de server waarop de patch is geïnstalleerd op, engineers werken opnieuw aan een oplossing, de problemen lijken al wel behoorlijk minder te zijn geworden.
18-07-2017 15:00 uur - Klanten melden dat sinds de middag weer zeer ernstige verstoringen tijdens het bellen, X2com meldt dat de ontwikkelaars dit probleem op hoogste prioriteit behandelen.
18-07-2017 16:55 uur - De ontwikkelaars kunnen het probleem ondertussen reproduceren, men werkt nu actief aan een oplossing welke naar verwachting niet lang op zich laat wachten.
18-07-2017 18:20 uur - X2com heeft, nadat het probleem gevonden was, zojuist een aanpassing gedaan op de verschillende servers, deze lost naar verwachting de problemen op, engineers monitoren ook morgen de servers actief.
18-07-2017 23:15 uur - X2com meldt dat het erop lijkt dat de problemen zijn opgelost, wel zal het pas morgen echt duidelijk worden zodra er weer veel gebeld word.
19-07-2017 12:00 uur - De problemen zijn opgelost, een al langer geleden aanpassing aan de manier waarop de trunks registreren bleek de onderliggende oorzaak, deze aanpassing is nu teruggedraaid en heeft de problemen opgelost.

Storing VoIP 25-11-2016:
25-11-2016 11:30 uur - Op dit moment heeft X2com last van een telefoniestoring waardoor uitgaande oproepen niet altijd opgebouwd kunnen worden. Engineers zijn op de hoogte van het probleem en werken aan een oplossing.
25-11-2016 11:45 uur - De storing is verholpen door X2com engineers.

Storing Office 365 03-11-2016:
03-11-2016 11:30 uur - Op dit moment heeft Microsoft een storing op het Office 365 platform welke vertraagde mail aflevering en wegvallende verbindingen teweegbrengt, Microsoft engineers werken aan een oplossing voor dit probleem.
03-11-2016 16:15 uur - Microsoft engineers hebben de verstoring opgelost.

Storing internetverbindingen RoutIT en Kliksafe 03-11-2016:
03-11-2016 09:00 uur - Op dit moment heeft internetprovider RoutIT een internet storing, verbindingen kunnen daardoor trager zijn dan u gewent bent, RoutIT engineers werken aan een oplossing. Kliksafe klanten kunnen ook last hebben van deze storingen omdat deze verbindingen ook via het netwerk van RoutIT lopen.
03-11-2016 18:15 uur - RoutIT engineers hebben de verstoring in één van de core routers verholpen. Al eerder op de middag werd het meeste verkeer via andere core routers geleid waardoor de impact verminderd werd.