Er zijn op dit moment geen storingen bekend.

Opgeloste storingen:

Storing RoutIT telefonie 19-03-2019:
19-03-2019 14:20 uur - RoutIT meld een verstoring op de SBC access 03 cluster, het is hierbij mogelijk dat toestellen de publieke registratie verliezen, RoutIT heeft engineers aangestuurd voor onderzoek.
19-03-2019 14:40 uur - RoutIT meld dat het merendeel van de registraties weer terugkomt, een update volgt zo snel mogelijk.
19-03-2019 14:50 uur - RoutIT engineers melden dat de storing nog niet is verholpen, men komt z.s.m. met een update en werkt hard aan een oplossing.
19-03-2019 15:35 uur - RoutIT engineers zoeken samen met de leverancier naar de grondoorzaak.
19-03-2019 16:15 uur - RoutIT engineers melden dat er een verstoring is op de publieke SBC van KPN ÉÉN v2. De betreffende gebruikers kunnen op dit moment niet bellen of gebeld worden. Men onderzoekt de problemen om de oorzaak te vinden en werken aan herstel.
19-03-2019 17:05 uur - Tijdens werkzaamheden hebben RoutIT engineers verkeer herleidt. Dit herleiden heeft echter de impact niet weggenomen. Engineers blijven verder zoeken in samenwerking met de leverancier naar een oplossing voor de storing.
19-03-2019 17:55 uur - RoutIT meld dat de impact is weggenomen, alles zou weer moeten functioneren.

Storing Office 365 Exchange Online 24-01-2019:

24-01-2019 10:18 uur - Microsoft meldt dat een gedeelte van de mailbox database niet functioneert. Engineers starten een onderzoek.
24-01-2019 10:54 uur - Engineers geven aan dat een deel van het Office 365 Exchange Online netwerk niet meer functioneert, er wordt gezocht naar de juiste oplossing voor dit probleem.
24-01-2019 12:09 uur - Microsoft meldt dat een netwerkprobleem in zijn Office 365 omgeving de oorzaak van de problemen is. Dit betreft het e-mailgedeelte van Office 365, het zogenaamde Exchange Online. Engineers bekijken de connectiviteitslogs voor meer informatie en werken aan een oplossing van de problemen.
24-01-2019 13:57 uur - Microsoft meldt dat sommige gebruikers geen verbinding kunnen maken met de Exchange servers, dit resulteert in het niet kunnen verzenden en ontvangen van de e-mail in bijvoorbeeld Outlook. Engineers routeren het verkeer via andere servers en werken ondertussen aan het oplossen van de problemen in het beschadigde gedeelte van het netwerk. Alleen gebruikers welke nog via het beschadigde netwerk proberen te verbinding hebben op dit moment nog problemen.
24-01-2019 16:08 uur - Microsoft engineers werken nog steeds aan herstel van het beschadigde netwerk. Ondertussen worden ook de logbestanden van de beschadigde domeincontrollers doorgelopen om de achterliggende reden van de storing te achterhalen. Zo kan er een definitieve oplossing gevonden worden om dit niet meer te laten gebeuren.
24-01-2019 18:00 uur - Microsoft engineers werken nog steeds aan het herstellen van de netwerkomgeving. Ook wordt er nu onderzocht of er een alternatieve manier is om de diensten zo snel mogelijk weer online te krijgen en om de onderliggende oorzaak van de storing beter te begrijpen.
24-01-2019 19:55 uur - Microsoft meldt een mogelijke oplossing gevonden te hebben, deze wordt nu getest om te bekijken of deze oplossing ook daadwerkelijk werkt en ingezet kan worden.
24-01-2019 20:53 uur - Engineers melden dat het beschadigde netwerk weer langzaam op gang begint te komen. Ondertussen worden er ook aanvullende wijzigingen doorgevoerd zodat het netwerk ook blijft werken na de implementatie van de oplossing.
24-01-2019 21:55 uur - Microsoft engineers blijven connectiviteitsverbeteringen zien en zien dat de e-mail weer begint te presteren zoals verwacht. Ondertussen worden extra wijzigingen indien nodig doorgevoerd en controleert men de e-mailwachtrijen zodat deze zeker verwerkt worden en er geen e-mails missen.
24-01-2019 22:53 uur - Microsoft engineers melden bezig te blijven met het monitoren van de verbindingen.
25-01-2019 00:03 uur - Engineers zien dat de berichten weer afgeleverd worden, ze houden het netwerk vandaag verder in de gaten.
25-01-2019 01:35 uur - Er wordt bevestigd dat alle e-mail weer is afgeleverd, men blijft het netwerk verder monitoren.
25-01-2019 09:48 uur - Exchange Online werkt volgens Microsoft weer als vanouds, er blijft gemonitord worden om in de gaten te houden of dit zo blijft.
25-01-2019 10:46 uur - Monitoring geeft aan dat er connectiviteitsproblemen zijn binnen het Exchange Online netwerk. Er wordt opnieuw onderzoek gepleegd waarbij de domeincontroller logs worden doorlopen.
25-01-2019 12:00 uur - Microsoft engineers verzamelen gedetailleerde informatie aangaande het getroffen netwerk om het probleem te kunnen isoleren en oplossen.
25-01-2019 13:01 uur - Microsoft heeft vastgesteld dat er binnen de authenticatie-infrastructuur een hoger dan verwachte wachtrij is, dit zou de oorzaak kunnen zijn van de problemen. Men werkt aan het identificeren van de oorzaak van deze wachtrijen en bepaalt daarna de te nemen stappen om de problemen op te lossen.
25-01-2019 15:04 uur - Overmatige belasting van de authenticatie-infrastructuur blijkt de problemen te veroorzaken, Microsoft werkt op dit moment actief aan een oplossing van de problemen.
25-01-2019 18:45 uur - Er worden extra logs doorgenomen om de problemen beter te begrijpen. Tevens werkt men aan een plan om het probleem in elk geval te voorkomen tijdens Europese kantoortijden.
26-01-2019 02:10 uur - Microsoft is op dit moment nog bezig met het doornemen van de logbestanden. Ook wordt er nog gewerkt aan een oplossing om dit niet meer voor te laten komen tijdens Europese kantoortijden.
26-01-2019 09:50 uur - Microsoft engineers hebben een oplossing ontwikkeld welke nu getest wordt en daarna uitgerold over het beschadigde netwerk (dit kan nog enige tijd duren alvorens hiermee begonnen wordt, het testen van deze oplossing heeft tijd nodig), hiermee zouden de problemen verholpen moeten zijn. Als extra stap ter beperking van de problemen heeft men nu al een configuratie-update geïmplementeerd voor de getroffen domeincontrollers. Mogelijk kunt u hierdoor alweer gebruik maken van de Exchange Online diensten indien u eerder al problemen heeft ondervonden.
26-01-2019 17:42 uur - Microsoft heeft het testen van de oplossing bijna afgerond, men hoopt spoedig te kunnen beginnen met de uitrol ervan. Ondertussen controleert men continu of dit de problemen op de betreffende domeincontrollers oplost.
27-01-2019 01:30 uur - Microsoft begint zeer binnenkort met de uitrol van de oplossing. Ondertussen blijft men de beschadigde omgeving observeren.
27-01-2019 09:49 uur - Er wordt verwacht dat het niet lang zal duren voor de oplossing is uitgerold, er wordt ondertussen gekeken of dit het gewenste resultaat op het beschadigde netwerk heeft.
27-01-2019 17:38 uur - De oplossing is volledig uitgerold over het beschadigde netwerk. Microsoft engineers houden de service op dit moment in de gaten en blijven controleren of alles weer naar behoren gaat werken.
28-01-2019 01:42 uur - De monitoring van Microsoft geeft aan dat de oplossing en de uitgevoerde wijzigingen de domeincontrollers hebben gestabiliseerd. Tevens zijn er extra wijzigingen uitgevoerd welke de load balancing tussen de servers moet verbeteren, deze worden op dit moment uitgerold. Engineers blijven de omgeving scherp in de gaten houden.
28-01-2019 09:48 uur - Microsoft geeft aan de service vandaag verder te monitoren zodat het zeker is dat alles weer werkt als we mogen verwachten.
28-01-2019 18:00 uur - Microsoft meldt dat de storing is verholpen. Mochten er onverhoopt nog problemen bestaan neemt u dan contact op met Bunt ICT B.V.

Storing internetverkeer NL-IX 21-09-2018:
21-09-2018 11:45 uur - Onze engineers melden dat er kortstondige onderbrekingen zijn geweest op een gedeelte van het internetverkeer bij NL-IX. Engineers van NL-IX hebben de storing in onderzoek. Hierdoor kunnen verbindingen tijdelijk wegvallen en telefoongesprekken niet werken.
21-09-2018 11:55 uur - Het internetverkeer is omgeleid waardoor de storing is weggenomen. Verbindingen behoren weer normaal te functioneren. Indien er zich toch nog problemen voordoen vragen wij u contact op te nemen met Bunt ICT B.V.

Storing internet en telefonie X2Com 22-11-2017:
22-11-2017 15:00 uur - Op dit moment hebben meerdere klanten problemen met hun internetverbinding van X2Com, zodra we meer informatie hebben melden we dit.
22-11-2017 15:15 uur - X2Com meldt dat de problemen verholpen zijn en de verbindingen langzaam weer op komen, onze monitoring geeft ondertussen geen problemen meer aan bij klanten welke monitoring bij ons afnemen.

Storing Office 365 20-09-2017:
20-09-2017 08:26 uur - Microsoft meldt een storing waarbij sommige klanten niet via webmail of Outlook in kunnen loggen. Microsoft engineers werken aan een oplossing.
20-09-2017 10:22 uur - Microsoft engineers hebben een defect subnet gedetecteerd en routeren het verkeer om naar gezonde subnets. Omdat dit de afgelopen dagen ook voorkwam werkt men nu aan een lange termijn oplossing van deze problemen.
21-09-2017 08:34 uur - Microsoft heeft een lange termijn oplossing gemaakt en geïmplementeerd, dit lijkt de problemen op te lossen. Engineers monitoren de services de komende uren om zeker te weten dat alle problemen verholpen zijn.
21-09-2017 13:37 uur - De lange termijn oplossing werkt zoals bedoeld. Microsoft engineers finetunen de instellingen de komende uren om de services zo stabiel en snel mogelijk te laten werken. Daarnaast blijft men actief de services monitoren.
21-09-2017 23:00 uur - De storing is volledig verholpen en de gemaakte reparatie blijkt goed te werken. Hiermee is de storing tot een einde gekomen.

Storing Office 365 19-09-2017:
19-09-2017 12:02 uur - Microsoft meldt een storing waarbij sommige klanten niet via webmail of Outlook in kunnen loggen. Microsoft engineers werken aan een oplossing.
19-09-2017 15:23 uur - Microsoft engineers hebben een defect subnet gedetecteerd en routeren het verkeer om naar gezonde subnets.
19-09-2017 16:52 uur - Microsoft meldt dat het routeren van het verkeer gelukt is en na monitoren alles weer correct blijkt te werken. Hiermee zijn de problemen opgelost.

Storing Office 365 18-09-2017:
18-09-2017 09:20 uur - Microsoft meldt een storing waarbij sommige klanten niet via webmail of Outlook in kunnen loggen. Microsoft engineers werken aan een oplossing.
18-09-2017 11:15 uur - Microsoft engineers hebben het slecht werkende gedeelte van het netwerk gevonden en routeren nu verkeer via andere subnets om de problemen te verminderen. Ondertussen onderzoekt men verder wat de oorzaak is van de problemen.
18-09-2017 12:19 uur - Microsoft meldt dat het routeren van het verkeer gelukt is en alles weer naar behoren werkt. De uiteindelijke reden betrof een uitval van een subnet van het Office 365 netwerk.

Storing (hosted) VoIP 09-08-2017:
09-08-2017 08:15 uur - Een toeleverancier van X2Com ondervindt een grote storing in hun netwerk waardoor gesprekken kunnen hakkelen en wegvallen, engineers van de toeleverancier werken hard aan een oplossing.
09-08-2017 10:15 uur - Klanten melden dat de gesprekken weer normaal klinken, we wachten nog op een definitieve afmelding van de storing vanuit de leverancier.
09-08-2017 11:18 uur - X2com meldt dat de storing definitief is opgelost door de toeleverancier rond 10:10 uur.

Storing hosted VoIP centrale 13-07-2017 t/m 19-07-2017:
13-07-2017 11:20 uur - X2com ondervind op één hosted VoIP centrale problemen met wegvallende verbindingen na meldingen klanten Bunt ICT, onderzoek loopt.
13-07-2017 17:15 uur - Er is een aanpassing doorgevoerd op de getroffen server, X2com verwacht hiermee de problemen op te lossen.
14-07-2017 11:55 uur - Klanten melden opnieuw problemen bij Bunt ICT, na doorgifte aan X2com bevestigen zij dit ook te zien, onderzoek opnieuw ingezet.
14-07-2017 14:05 uur - X2com heeft een nieuwe aanpassing doorgevoerd, engineers blijven actief monitoren.
14-07-2017 14:30 uur - Engineers melden dat het probleem na de aangebrachte aanpassing nog geen oplossing heeft geboden, in het weekend zal er actief aan een oplossing gewerkt worden.
17-07-2017 14:30 uur - Na intern overleg binnen X2com is er een aanpassing gedaan welke het probleem definitief zou moeten oplossen, het probleem lijkt zich nu te stabiliseren, blijkt dit afdoende dan worden de overige servers 18-07-2017 in de ochtend gepatched.
18-07-2017 09:00 uur - De problemen lijken zich uit te breiden naar de andere Hosted VoIP centrales, men monitort de eerst getroffen centrale actief en zal indien het definitief oplost lijkt de aanpassing doorvoeren op de overige servers.
18-07-2017 10:45 uur - Het probleem treed opnieuw op de server waarop de patch is geïnstalleerd op, engineers werken opnieuw aan een oplossing, de problemen lijken al wel behoorlijk minder te zijn geworden.
18-07-2017 15:00 uur - Klanten melden dat sinds de middag weer zeer ernstige verstoringen tijdens het bellen, X2com meldt dat de ontwikkelaars dit probleem op hoogste prioriteit behandelen.
18-07-2017 16:55 uur - De ontwikkelaars kunnen het probleem ondertussen reproduceren, men werkt nu actief aan een oplossing welke naar verwachting niet lang op zich laat wachten.
18-07-2017 18:20 uur - X2com heeft, nadat het probleem gevonden was, zojuist een aanpassing gedaan op de verschillende servers, deze lost naar verwachting de problemen op, engineers monitoren ook morgen de servers actief.
18-07-2017 23:15 uur - X2com meldt dat het erop lijkt dat de problemen zijn opgelost, wel zal het pas morgen echt duidelijk worden zodra er weer veel gebeld word.
19-07-2017 12:00 uur - De problemen zijn opgelost, een al langer geleden aanpassing aan de manier waarop de trunks registreren bleek de onderliggende oorzaak, deze aanpassing is nu teruggedraaid en heeft de problemen opgelost.

Storing VoIP 25-11-2016:
25-11-2016 11:30 uur - Op dit moment heeft X2com last van een telefoniestoring waardoor uitgaande oproepen niet altijd opgebouwd kunnen worden. Engineers zijn op de hoogte van het probleem en werken aan een oplossing.
25-11-2016 11:45 uur - De storing is verholpen door X2com engineers.

Storing Office 365 03-11-2016:
03-11-2016 11:30 uur - Op dit moment heeft Microsoft een storing op het Office 365 platform welke vertraagde mail aflevering en wegvallende verbindingen teweegbrengt, Microsoft engineers werken aan een oplossing voor dit probleem.
03-11-2016 16:15 uur - Microsoft engineers hebben de verstoring opgelost.

Storing internetverbindingen RoutIT en Kliksafe 03-11-2016:
03-11-2016 09:00 uur - Op dit moment heeft internetprovider RoutIT een internet storing, verbindingen kunnen daardoor trager zijn dan u gewent bent, RoutIT engineers werken aan een oplossing. Kliksafe klanten kunnen ook last hebben van deze storingen omdat deze verbindingen ook via het netwerk van RoutIT lopen.
03-11-2016 18:15 uur - RoutIT engineers hebben de verstoring in één van de core routers verholpen. Al eerder op de middag werd het meeste verkeer via andere core routers geleid waardoor de impact verminderd werd.